Bikesrepublic

20,000 Hadiri Vespa World Days 2024 di Itali

Lebih 20,000 hadiri Vespa World Days 2024 di Itali. Berlangsung di Pontedera, ia merupakan acara istimewa yang bertepatan dengan ulang tahun ke-140 Piaggio.

Walaupun majoriti peserta dari Eropah, ada yang datang dari sejauh Argentina, Australia, Colombia, Hong Kong. Sebanyak 55 kelab Vespa antarabangsa membuat acara tersebut.

Bersama-sama, mereka menunggang dalam perbarisan yang terdiri daripada 15,000 Vespa. Perarakan itu berjalan sejauh 16 kilometer melalui bukit-bukau Valdera. Banyak yang perlu difikirkan, tetapi gambar-gambar itu kelihatan hebat.

Piaggio juga secara rasmi melancarkan skuter edisi terhad Vespa 140th of Piaggio semasa acara ini, walaupun ia telah didedahkan kepada akhbar dunia sebelum ini.

Edisi 2025 juga diumumkan secara rasmi semasa perayaan Hari Sedunia Vespa 2024. Hari Sedunia Vespa 2025 akan berlangsung di Gijón, Sepanyol, dengan butiran penuh akan menyusul.

Ada peminat Vespa Malaysia yang mengambil bahagian dalam acara ini? Kongsi pengalaman dan foto anda dengan kami jika ada!

Wahid's lust for motorcycles was spurred on by his late-Dad's love for his Lambretta on which he courted, married his mother, and took baby Wahid riding on it. He has since worked in the motorcycle and automotive industry for many years, before taking up riding courses and testing many, many motorcycles since becoming a motojournalist. Wahid likes to see things differently. What can you say about a guy who sees a road safety message in AC/DC's "Highway to Hell."

Artikel Berkaitan